گزارش رسانه های دنیا از جاذبه های گردشگری ایران

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سفر به نقل از خبرگزاری مهر، اغلب رسانه های خارجی در اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017 به انتشار گزارشاتی در ارتباط با جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران پرداختند و به معرفی آن و یا تحلیل خود از شرایط صنعت گردشگری پرداختند.

گزارش رسانه های دنیا از جاذبه های گردشگری ایران

بسیاری از رسانه ها از دید خود ایران را در رده کشورهایی قرار دادند که می تواند یک جاذبه جذاب برای دنیاگردان باشد.

غیر از صفحات شخصی و وبلاگ ها، رسانه های معتبر نیز این گزارش ها را منتشر کرده اند. یک رسانه معتبر اقتصادی بیزینس اینسایدر، فهرستی از پنجاه مقصد برگزیده برای سفر دنیاگردان در سال 2017 را طبق سلیقه خود اعلام کرده و ایران را جزو 50 کشور برتر دنیاگردی 2017 دانسته است.

  • فهرست بیزینس اینسایدر در کنار فهرست مجله هایی چون تراول نشنال جئوگرافیک و لونلی پلنت و همچنین پایگاه هایی مانند تریپ ادوایزر، تاثیر به سزایی در تعیین مقاصد دنیاگردان دارند. این فهرست با معرفی مقاصدی چون پاتاگونیای شیلی، سن پترزبورگ روسیه و نپال شروع می شود و در یازدهمین مورد، به ایران می رسد. نویسندگان این پرونده، کاهش خطر در سال های اخیر یا به عبارتی افزایش امنیت را عامل جذب بیشتر دنیاگردان به ایران دانسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سفر به نقل از خبرگزاری مهر، این رسانه اقتصادی به ثبات و امنیت ایران در منطقه خاورمیانه اشاره مستقیم دارد که همین موضوع، علاوه بر افزایش پروازهای عبوری از آسمان کشور، موجب شده است سیل دنیاگردان خارجی، هتل ها و مکان های اقامتی شهرهای بزرگ ایران را به حد اشباع برساند.

قرارگیری نام ایران بالاتر از نام کشورهایی چون پرتغال، پرو، فرانسه، ژاپن، جنوبگان و ایتالیا در حالی است که در منطقه فقط کشورهای عمان، هند و با فاصله و در انتهای لیست شهر ابوظبی امارات متحده عربی، تنها نقاط دنیاگردی است که امنیت و ارزش لازم برای دنیاگردی در سال 2017 را دارد. همچنین در این فهرست نامی از ترکیه به میان نیامده است.

  • اسپوتنیک نیوز در گزارشی به نقل از شرکت دنیاگردی Cox & Kings از قدیمی ترین تور اپراتورهای دنیا اعلام کرد درسال 2017 سیل دنیاگردان به ایران، روسیه و اردن سرازیر خواهد شد. این توراپراتور با توجه به تغییرات سیاسی در دنیا و رویدادهای مهم و تاریخ های یادبود به این نتیجه رسیده است. به گفته این شرکت، تا قبل از برقراری تحریم ها بر ضد ایران، تورهای مسافرتی به ایران، یکی از محبوب ترین مسیرهای دنیاگردی بود.
  • به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سفر به نقل از خبرگزاری مهر، به تازگی یک مجله اتریشی به نام SkyLines در نخستین شماره خود در سال 2017 میلادی، به معرفی جاذبه های دنیاگردی ایران پرداخته است. مطالب منتشر شده در این مجله مشاهدات خبرنگار این مجله در سفر 6 روزه اش به ایران است.

عنوان این گزارش مصور کشور قصرها، یک مسافرت در امتداد جاده ابریشم از اصفهان به تهران است که به توصیف جاذبه های سه شهر اصفهان، کاشان و تهران می پردازد.

  • Massimo Rumi عکاس سرشناس ایتالیایی نیز در سفری که به ایران داشته عکسی بی نظیر از معماری باشکوه مسجد شیخ لطف الله اصفهان گرفته که در بسیاری از سایت های سرشناس خارجی منتشر شد.
  • تارنمای روزنامه فرانسوی فیگارو نیز ایران را مقصدی جذاب برای دنیاگردان خارجی در سال 2017 معرفی کرده است و در گزارش خود آورده دنیاگردان کنجکاو و روشنفکر قدم بر کشور تضادها می گذارند و آژانس های دنیاگردی بر غنای فرهنگی ایران تاکید دارند.

دراین گزارش با اشاره به آمار اتحادیه Setoآمده است: در یک سال گذشته و پس از لغو تحریم ها علیه ایران، شاهد افزایش 144 درصدی سفرها یعنی افزایش چهار هزار نفری مشتریان سفر به این کشور بودیم. بازگشایی خط هوایی پاریس- تهران در ماه آوریل سال گذشته میلادی (بهار 1395) از دیگر مزیت هایی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

  • پایگاه اینترنتی بلومبرگ هم در گزارشی نوشت که ایران جزو 20 کشوری است که توصیه می شود در سال 2017 حتما از آن بازدید شود. در این گزارش، نوشته شده، برای مسافران بی باک این سؤال پیش می آید که آیا باید به ایران سفر کنند یا خیر و سپس توضیح داد که فرایند درخواست ویزا طولانی و پیچیده است، دنیاگردان آمریکایی، انگلیسی و کانادایی باید راهنما داشته باشند و ضمناً باید قوانین مربوط به پوشش را رعایت کرد، اما حرف ما را بپذیرید، که تحمل این دشواری ها ارزشش را دارد.

بلومبرگ با افسانه ای توصیف کردن غذای ایرانی و مهمان نوازی مردم ایران به گفته یک مدیر آژانس مسافرتی نوشته است: یک هنجار فرهنگی در ایران وجود دارد مبنی بر اینکه مهمان حبیب خدا است. اغلب از افراد مختلف می شنوم که می گویند همه جای دنیا را دیده اند، اما هیچ کجا مثل ایران مورد استقبال قرار نگرفته اند.

  • در گزارشی دیگر به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل 10 کشور جذاب برای سفر در سال 2017 را به دنیاگردان معرفی شده و ایران را هم در این لیست جای داده است.
  • روزنامه ال موندوی اسپانیا نیز ویژه نامه سیر و سیاحت خود را به تشریح جاذبه های دنیاگردی ایران به قلم زاهیدا ممبرادو خبرنگار این روزنامه در تهران اختصاص داده است. در این ویژه نامه آمده است ایران که طی چند دهه فقط شاهد ارائه تصاویرغیر واقعی از خود بوده و تقریبا خارج از برنامه های دنیاگردی آژانس های مسافرتی قرار داشته است، اما ایران آنچنان مقصد جذاب توریستی ای است که دهان هر بازدید کننده ای را از تعجب باز می گذارد. شاید بتوان مطلب مشابهی در مورد دیگر کشورهایی که احتمالا مورد قضاوت نادرست قرار گرفته باشند هم گفت، اما شکی نیست قطعا هیچ کدام از آنها این همه زیبایی، تاریخ، فرهنگ، سحر و جذابیت طبیعی ایران را ندارند.

خبرنگار ال موندو نوشت که هیچ گونه خطری برای زنانی که بخواهند به تنهایی در ایران مسافرت کنند هم وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سفر به نقل از خبرگزاری مهر، این ها گزارش هایی در راستای معرفی جاذبه های دنیاگردی ایران بودند که هر چند مثبت اما کم هستند. امید است با انتشار بیشتر این گزارش ها به خصوص انتشار آن در رسانه های دیداری و یا رسانه های مکتوب مشهور کشورهایی که دنیاگرد زیادی به خارج از مرزهایشان می فرستند، تصویر اشتباهی که از ایران وجود دارد، تغییر کند.

bestarticles.ir: بهترین مقاله، گلچینی از بهترین های دنیای فناوری و گردشگری

boostanchat.ir: بوستان گفتگو | انجمن بحث و بررسی فناوری های روز دنیا

منبع: سفرمی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79974

به "گزارش رسانه های دنیا از جاذبه های گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رسانه های دنیا از جاذبه های گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید