پرداخت 84 درصد مطالبات قطعه سازان

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو از پرداخت چهار هزار و 200 میلیارد تومان از مجموع پنج هزار میلیارد تومان (در مجموع 84 درصد) از تسهیلات وعده داده شده به قطعه سازان خبر داد.

پرداخت 84 درصد مطالبات قطعه سازان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو از پرداخت چهار هزار و 200 میلیارد تومان از مجموع پنج هزار میلیارد تومان (در مجموع 84 درصد) از تسهیلات وعده داده شده به قطعه سازان تا انتها روز گذشته (دوشنبه) خبر داد.

مازیار بیگلو افزود: تا انتها روز گذشته ایران خودرو دو هزار و 400 میلیارد تومان و سایپا هزار و 800 میلیارد تومان از سهم دو هزار و 500 میلیارد تومانی خود به قطعه سازان را پرداخت کردند.

این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل بیشتر بانک های عامل با سایپا، این گروه بتواند طی 48 ساعت آینده بقیه مبالغ خود را از بانک ها دریافت و پرداختی های خود به قطعه سازان را انجام دهد.

بیگلو بیان داشت: با وجود اینکه سال 98 سالی بسیار سخت برای خودروسازان و قطعه سازان بود، اما سهم قابل توجهی از مطالبات سررسید شده سازندگان قطعات تا امروز پرداخت شده است و بیشتر قطعه سازان راضی به استقبال سال جدید رفتند، این در حالی بود که با مسائل کرونا، کاهش ساعت های کاری و تعطیلی های پی در پی روبرو بودند.

گفتنی است در ماه های گذشته هیات دولت تزریق نقدینگی 10 هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو را مصوب کرد. پس از آن در جلسه ای در کمیسیون صنایع مجلس که در آن وزیر صنعت، نمایندگان بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و نمایندگان بانک های عامل حضور داشتند اعطای نیمی از این مبلغ یعنی پنج هزار میلیارد تومان به هر خودروساز برای تزریق به زنجیره تامین آن صورت جلسه شد.

در نهایت با تصویب شورای پول و اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای دو خودروساز بزرگ کشور مصوب و مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات بانکی در اختیار خودروسازان قرار بگیرد تا به قطعه سازان بدهند و دو هزار میلیارد تومان دیگر خودروسازان پس از اصلاح ساختار مالی شان اوراق مشارکت بفروشند تا از بازار سرمایه جذب نقدینگی داشته باشند.

bestarticles.ir: بهترین مقاله، گلچینی از بهترین های دنیای فناوری و گردشگری

boostanchat.ir: بوستان گفتگو | انجمن بحث و بررسی فناوری های روز دنیا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 77537

به "پرداخت 84 درصد مطالبات قطعه سازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 84 درصد مطالبات قطعه سازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید