نقدی بر افشاگری هادرباره تیم ملی امید، قصه بد و بدتر

به گزارش مجله سرگرمی، درباره اعضای کمیته فنی و افشای کوشش شان برای قرار دریافت در کادر تیم ملی هم حرفی برای گفتن نمی ماند. یاد کمیته ای افتادیم که در استقلال تشکیل شد تا مربیان جدید را انتخاب نمایند و کمی بعد اعلام شد گزینه ها خودشان بوده اند! حالا هم معین شده که محمدی از مجیدی خواسته محصص را به کادر خود اضافه کند و گزینه پیشنهادی محصص به مجیدی هم دیگر عضو کمیته فنی؛ یعنی معینی بوده. واقعا خروجی این کمیته های فنی که تنها به منافع خود فکر می نمایند برای فوتبال ما چه بوده است؟

نقدی بر افشاگری هادرباره تیم ملی امید، قصه بد و بدتر

اوضاع در تیم امید همچنان ایده آل نیست؛ تغییرات مداوم چه در کادر فنی و چه در کادر بازیکنان، نتایج ضعیف یکی دو سال اخیر و البته قرار دریافت در گروهی سخت و کم بودن شانس صعود به المپیک یک طرف ماجراست و طرف دیگر درگیری های عجیب و افشاگری های روزانه درخصوص اختلاف نظرها، ناکارآمدی ها، دخالت ها و... .

به گزارش خبرنگاران، مهد محمدی در روزنامه فرهیختگان نوشت:

دوشنبه شب حمید استیلی و فرهاد مجیدی درباره حواشی اخیر در فوتبال برتر صحبت کردند و پای نفراتی مثل محمدرضا ساکت، مرتضی محصص، فریدون معینی، اکبر محمدی، فرزاد مجیدی و... به ماجرا باز شد. در ادامه بعضی به حمایت از مجیدی پرداختند و بعضی هم به سمت فدراسیون و کمیته فنی رفتند اما مگر می گردد در این آشفته بازار طرف کسی را گرفت وقتی حق با هیچ کس نیست؟!

با مجیدی آغاز می کنیم، کسی که هنوز هم به طور دقیق تعیین نیست چطور بدون سابقه و تجربه کافی سرمربی تیم امید و جانشین مربی کارکشته ای مثل کرانچار شد تا بعد از 40 سال تیم ما را المپیکی کند!

مجیدی به درستی از دخالت ها در کارش گله می نماید اما برای توجیه عدم شناختش از بازیکنان امید بازی نکردن آنها در تیم های لیگ فزونی را ملاک قرار می دهد و معتقد است فقط باید آنهایی را بشناسد که در لیگ برتر بازی می نمایند!

باورش سخت است اما کسی سرمربی تیم ملی امید بوده که نمی دانسته شناخت تمام بازیکنان رده امید در لیگ برتر و حتی لیگ های پایین تر جزء وظایف خود و دستیارانش است چه فیکس تیم شان باشند و چه ذخیره یا سکونشین. مجیدی که در گذشته نیز معتقد بود علیرضا جهانبخش را نمی شناسد کمیته فنی را متهم به نداشتن دانش کافی نموده و می گوید نباید درباره برنامه هایش به افرادی شرح دهد که نهایتا در رده جوانان تهران بازی نموده اند چون او بازیکن معروفی بوده و بعد از خداحاظی ناگهانی هم مدتی در اروپا دوره دیده و در چند بازی هم سرمربی استقلال بوده است! او در واقع برای تخریب اکبر محمدی، تمام اعضای کمیته فنی را زیر سوال برده، کمیته ای که داخلش هم بازیکن ملی عضو است و هم مدرس فیفا.

افشای این مساله که فرهاد مربیان داخلی را هم قبول نداشته ولی علاقه مند بوده برادرش را به کادر فنی اضافه کند نیز طبعا اوضاع را به نفع او نمی نماید.

این مسائل اما باعث می گردد که حق را به گروه مخالفان مجیدی بدهیم؟ قطعا پاسخ منفی است. ماه ها قبل اولین جایی بودیم که خبر دادیم استیلی به خاطر برکنار نشدن مجیدی و حمایت بعضی مدیران فدراسیون از وی حتی تا آستانه قهر و ترک تیم امید هم پیش رفته و اگر در آینده جای فرهاد را گرفت نباید تعجب کرد.

مدیر تیم امید که حالا سرمربی شده می گوید خودش فرهاد را انتخاب نموده اما نمی گوید که ملاکش برای این انتخاب چه بوده؟ اگر مجیدی بی تجربه است و بازیکنان را نمی شناسد با چه اصولی توسط استیلی و همفکرانش جانشین کرانچار شده است؟ و اگر الان فرهاد نباید سرمربی باشد واقعا گزینه بهتر از خود استیلی وجود ندارد؟ آیا ایشان که خود را کاملا باتجربه چه در امر مربیگری و چه در بحث مدیریت می داند، نگاهی به کارنامه ناامیدنماینده مربیگری اش در تیم هایی مثل پرسپولیس و شاهین و ملوان نموده است؟ غیر از این است که باید بگوییم یک گزینه بد برای تیم امید کنار رفته و گزینه بد دیگری جایش را گرفته است؟

درباره اعضای کمیته فنی و افشای کوشش شان برای قرار دریافت در کادر تیم ملی هم حرفی برای گفتن نمی ماند. یاد کمیته ای افتادیم که در استقلال تشکیل شد تا مربیان جدید را انتخاب نمایند و کمی بعد اعلام شد گزینه ها خودشان بوده اند! حالا هم تعیین شده که محمدی از مجیدی خواسته محصص را به کادر خود اضافه کند و گزینه پیشنهادی محصص به مجیدی هم دیگر عضو کمیته فنی؛ یعنی معینی بوده. واقعا خروجی این کمیته های فنی که تنها به منافع خود فکر می نمایند برای فوتبال ما چه بوده است؟

و در پایان هم باید یادی کنیم از مدیران عالی فدراسیون فوتبال. از مهدی تاج که بعید است در جریان این ماجراها نباشد اما همه چیز را به معتمدان خود می سپارد تا این گونه جنجال به پا نمایند. به حدی که محمدرضا ساکت - که ظاهرا سمت مهمی جز مشاور در فدراسیون ندارد اما همه جا هست و همچنان قدرت بالایی دارد - می تواند تصمیم بگیرد که دستیار خارجی مدنظر مجیدی به ایران نیاید و شخص مدنظر خودش انتخاب گردد(همان که برای تیم بزرگسالان به ویلموتس نیز پیشنهاد شد و مرد بلژیکی زیر بار نرفت!) یا فلان بازیکن به تیم ملی دعوت نگردد. شاید حالا بهتر معلوم باشد که چرا سال هاست نمی توانیم به المپیک برویم حتی با بازیکنان و مربیان شاخص تر.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50863

به "نقدی بر افشاگری هادرباره تیم ملی امید، قصه بد و بدتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدی بر افشاگری هادرباره تیم ملی امید، قصه بد و بدتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید