جاده هایی که خود دلیل سفرند

به گزارش مجله سرگرمی، هر کدام از ما تا به حال در جاده های زیادی قدم گذاشته ایم و این جاده ها برایمان تبدیل به لذت اصلی سفر شده اند. خود من خیلی از عکس هایم را در جاده گرفته ام و با نگاه کردن به آنها به زمان های مختلفی سفر می کنم. گاهی پرت می شوم به جاده ای که لحظه شماری می کردم سریع تر از آن بگذرم و کیلومترها طی شوند که برسم به عزیزی که در شهری منتظرم بود و گاهی پرت می شوم به جاده هایی که از آدم هایی که دوستشان داشتم جدایم کرد. درست است که تصادفات جاده ای در ایران هر سال جان عده زیادی را می گیرد و خاطرات تلخی را رقم می زند اما این چیزی از ارزش و زیبایی جاده های ایران کم نمی کند، آنها تقصیری ندارند.

جاده هایی که خود دلیل سفرند

جاده های زیادی در ایران وجود دارد که خود بخش مهمی از سفرند، گرچه باید از آنها عبور کرد، اما بهتر است چند ساعتی کنار زد و خود را به دستشان سپرد.

کرج ـ چالوس

نمی توان از جاده های ایران حرف زد و به یاد جاده چالوس نیفتاد. جاده ای که تهران و کرج را به شهر چالوس در استان مازندران وصل می نماید و هر کس عزم سفر به شهرهای شمالی را می نماید معمولا این جاده را برای سفر انتخاب می نماید. هم باصفاست و هم در دلش رستوران، کافه و استراحتگاه زیاد دارد، همینطور جگرکی و کبابی هایی که نمی گردد از خیر آنها گذشت. جاده چالوس درسال 1312 کرج و چالوس را به هم وصل کرد و در سال 1340 با ساخته شدن سد کرج بر زیبایی های آن افزوده شد و بعدها به خاطر ساخت امکانات تفریحی و ورزشی در آن به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا شناخته شد. این جاده علاوه بر اینکه معمولا انتخاب مردم برای سفر به شهرهای شمالی است، مورد توجه کارگردانان زیادی هم قرار گرفته و فیلم های زیادی در آن ساخته شده مثل فیلم همسفر یا فیلم های نفس عمیق و درباره الی. اگر چالوس را برای سفر انتخاب می کنید از جاده های فرعی آن مثل یوش، شهرستانک و کلاردشت هم غافل نشوید.

فهرست هتل های چالوس در خبرنگاران تریپ

سپیدان ـ نورآباد

اگر شمال غرب شیراز را به سمت یاسوج بروید، به شهر و جاده ای می رسید که شیراز را به سپیدان و سپیدان را به نورآباد وصل می نماید و جاده اش از زیباترین جاده های ایران است. وجود مزارع و زمین های کشاورزی که کشاورزان در آن مشغول کار و برداشت محصول هستند و دشت های سرسبز و کوه های اطراف، این جاده را به یکی از جاده های بکر تبدیل نموده است. موقع گذشتن از این جاده با درختان بلوط و درخت های مخصوص این منطقه مثل بنه، کلخنگ، بادام وحشی، انجیر کوهی، تمشک، سپیدار و آویشن روبه رو می شوید که اطراف جاده را پر از رنگ نموده اند. گاهی هم ممکن است در راستاتان با مردم محلی برخورد کنید که به زبان شیرین اردکانی حرف می زنند. از دیگر ویژگی های جاده سپیدان-نورآباد خلوت بودن آن است. گاهی ممکن است چند ساعت در آن برانید و خبری از ماشین دیگری نگردد. در این صورت بد به دل تان راه ندهید و بدانید که خطر یا راهزنی تهدیدتان نمی نماید. جاده سپیدان، از جاده هایی است که می گردد در هر فصلی به آن سفر کرد.

فهرست هتل های شیراز در خبرنگاران تریپ

گردنه حیران

در شمال غربی شهر آستارا در استان گیلان و 30 کیلومتری این شهر،جاده ای رویایی به اسم حیران قرار گرفته که آستارا را به اردبیل وصل می نماید. یک طرفش تا چشم کار می نماید جنگل های انبوه است و در طرف دیگرش دره ای عمیق که رود آستاراچای از آن می گذرد. جاده حیران تقریبا در تمام طول سال پوشیده از مه است و موقع عبور از آن شمیم درختان جنگلی یک لحظه هم رهایتان نمی نماید. روستاهای بسیاری در این جاده جا خوش نموده اند. جاده حیران، جاده ای است که پیچ های خیلی تندی دارد و به خاطر مه غلیظش باید خیلی مراقب بود. به علاوه گاوهایی هم که برای چرا در اطراف می پلکند، برخی وقت ها با سد معبر بهتان خوش آمد می گویند!

فهرست هتل های آستارا در خبرنگاران تریپ

فهرست هتل های سرعین در خبرنگاران تریپ

فهر?utm-source=blog&utm-medium=link&utm-campaign=funnelfromblogtosite&utm-content=blogpost>هتل های اردبیل در خبرنگاران تریپ

اسالم ـ خلخال

حتما شما هم آدم های زیادی را دیده اید که تا فرصتی گیر می آورند، کوله را برمی دارند و راهی جاده اسالم به خلخال می شوند، جایی که به بهشت ایران معروف است و راستا پیچ در پیچیش که اسالم در استان گیلان را به خلخال در اردبیل وصل می نماید، شما را به دنیای دیگری می برد. دامنه های سرسبز، گله های گوسفند، کلبه های چوبی و مه که گاهی زیر پا و گاه تا روی جاده پیشروی نموده، از تصویرهایی است که در عکس های یادگاری از این منطقه خودنمایی می نماید.

فهرست هتل های خلخال در خبرنگاران تریپ

هجیج ـ اورامانات

در 25 کیلومتری شهر پاوه در استان کرمانشاه، روستایی به اسم هجیج قرار گرفته که روستایی پلکانی با کوه های سنگی است و خانه هایش آدم را یاد خانه های ماسوله می اندازد و پشت بام هر خانه ای سقف خانه دیگری است، اما فرق اساسی اش با ماسوله رودهای پرپیچ و خمش است که آب خنک و تمیزی دارد. خیلی از آنهایی که پا به این منطقه می گذارند، به محض دیدن زیبایی هجیج به سفرشان خاتمه می دهند اما اگر هجیج را مستقیم بروید و راه تابلوهای اورامات را در پیش بگیرید به جاده ای می رسید که کبابی هایش حرف ندارد و در دلش رودخانه پرآب سیروان، آبشارها و چشمه های زیادی قرار گرفته و شیب تند جاده اش هم از جمله چیزهایی است که ارزشش را بالاتر برده. اگر به راهتان ادامه بدهید کمی بعد روستای اورامان را پیش رویتان می بینید که خانه های پلکانیش در دل کوه ها آدم را مجذوب می نماید. در صورت تمایل حتی می توانید چند شبی را در اورامانات و یکی از خانه های طبقه طبقه اش بمانید و خودتان را به یک لباس کردی یا گلیم و گیوه این منطقه که حرف ندارد، مهمان کنید.

فهرست هتل های کرمانشاه در خبرنگاران تریپ

جم ـ فیروزآباد

احتمالاً تا حالا دره گراند کانیون در کالیفرنیای آمریکا را ندیده اید، ولی داستان های زیادی درباره اش شنیده اید و با دیدن عکس هایش هوش از سرتان رفته است. پیشنهاد می کنیم اول جاده جم-فیروزآباد را که نزدیک تر است ببینید، جاده ای که از شهر بوشهر در جنوب آغاز می گردد، از شهر دهرم می گذرد و به شهر فیروزآباد، اولین شهر استان فارس می رسد. تنگه های اطراف جاده جم - فیروزآباد، بویژه شکاف هایقر تصاویری مثل گراند کانیون را پیش رویتان قرار می دهد، با این تفاوت که در نزدیکی های شهر شیراز جاده سبزتر می گردد و در عمق آن رودخانه ای پرآب جاری است.

فهرست هتل های شیراز در خبرنگاران تریپ

جاده دو هزار

از جنوب تنکابن(شهسوار) جاده ای آغاز می گردد که تا ارتفاعات البرز و حوالی استان قزوین ادامه پیدا می نماید و به خاطر ارتفاع 2000 متری اش از سطح دریا به آن جاده دوهزار می گویند. این جاده شیفتگان زیادی دارد و این میزان شیفتگی بی دلیل هم نیست. همین که پا در این جاده می گذاریم دنیای جدیدی هم پیش چشممان قرار می گیرد. در کیلومتر 4 این جاده و همان ابتدای راستا می گردد خانه های شیروانی و دریای خزر را دید که به زیبایی خودنمایی می نماید. در کیلومتر 10 این جاده، جاده سه هزار واقع شده است که دو رودخانه دوهزار و سه هزار(چشمه کیله) به هم می رسند و از نظر زیبایی چیزی کم از جاده دوهزار ندارد. وجود پارک جنگلی چالدره در کیلومتر 13، پرورش ماهی قزل آلا در کلیومتر 17 و دو راهی روستای امامزاده قاسم در کیلومتر 24 این جاده را خواستنی و دیدنی تر نموده است.

bestarticles.ir: بهترین مقاله، گلچینی از بهترین های دنیای فناوری و گردشگری

boostanchat.ir: بوستان گفتگو | انجمن بحث و بررسی فناوری های روز دنیا

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84391

به "جاده هایی که خود دلیل سفرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده هایی که خود دلیل سفرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید