تاثیرشیرمادر در بهره هوشی

به گزارش مجله سرگرمی، تنها ماده غذایی که به طور انحصاری ویژه انسان خلق شده شیر مادر است. شیر مادر علاوه بر نقش بسیار مهمی که در ارتقای رشد، تکامل، فراگیری و سلامت حال و آینده بچه ها دارد، در امر پیشگیری و درمان تعدادی از بیماری های دوران کودکی و حتی بزرگسالی هم موثر بوده و سبب ارتقای سلامت و بهبود زندگی افراد می گردد.

تاثیرشیرمادر در بهره هوشی

تاثیرشیرمادر در بهره هوشی

تنها ماده غذایی که به طور انحصاری ویژه انسان خلق شده شیر مادر است. شیر مادر علاوه بر نقش بسیار مهمی که در ارتقای رشد، تکامل، فراگیری و سلامت حال و آینده بچه ها دارد، در امر پیشگیری و درمان تعدادی از بیماری های دوران کودکی و حتی بزرگسالی هم موثر بوده و سبب ارتقای سلامت و بهبود زندگی افراد می گردد.

برای اطمینان از توفیق در امر تغذیه بچه ها، باید تغذیه انحصاری با شیرمادر را در دقایق اول عمر آغاز کرد و تا خاتمه شش ماهگی ادامه داد. آن گاه ضمن آغاز به استفاده از غذای کمکی مناسب، تغذیه با شیر مادر همچنان تا خاتمه دو سالگی ادامه یابد.

شیوه تغذیه بچه ها در سال اول زندگی شکل می گیرد و بنای عادات غذایی بین یک تا دو سالگی پی ریزی می گردد.

اگر تغذیه بچه ها متناسب با احتیاج آنان نباشد، ممکن است به انواع سوءتغذیه دچار شوند. تغذیه با شیر مادر با بهره هوشی بالاتر شیرخوار در سنین بعدی ارتباط دارد.

پژوهش های متعدد نشان داده اند که افرادی که با شیرمادر تغذیه می شده اند، نسبت به سایر افراد از بهره هوشی بالاتری برخوردار بوده اند حتی مطالعه ای در نیوزیلند پس از 18 سال پیگیری نشان داده که این فزونی بهره هوشی تا زمان تحصیلات دانشگاهی هم وجود داشته است.

منبع: http://www.salamat.com

ae

bestarticles.ir: بهترین مقاله، گلچینی از بهترین های دنیای فناوری و گردشگری

boostanchat.ir: بوستان گفتگو | انجمن بحث و بررسی فناوری های روز دنیا

منبع: راسخون
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 158711

به "تاثیرشیرمادر در بهره هوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرشیرمادر در بهره هوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید